Tekniskt.

För att låta stereotypiskt tjejig (och pränta in våra könsroller ännu mer) vill jag påstå att jag hatar allt som har med teknik att göra. Min iphone är ett jävla skämt. Den har krånglat i ett halvår nu och det känns inte sådär jättekul att betala 100 kronor i månaden i två år för en mobil där det tar minst tio sekunder innan man kan öppna inkorgen, facebook eller telefonboken. Och så har vi datorn så klart. Jag omformaterade den ju så fint och backupade mina bilder. Då bestämde sig den externa hårddisken för att hata mig och jag förlorade väldigt mycket bilder, ändå. Nu är det dessutom så att när jag skriver på datorn så vill markören flytta sig lite då och då. Vilket gör att den flyttar till ett föregående ord och sådär. Lustigt att den gjorde det precis i skrivande stund.
Ja, men så är det iallafall. Hatar det här. Jag är inte teknisk och jag har inte heller något intresse av att vara det. Så kan inte alla hårdvaror och mjukvaror bara stop fucking with me? Nä, kanske inte.

Apropå bilder. Här kommer den där skörden från nyår som jag utlovade för en vecka sen.









(och återigen tar det aslång tid att ladda upp bilderna, därav den sparsamma upplösningen. jag har inte mer tålamod än såhär för stunden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0