Montag

Att vakna av alarmet klockan sju en måndagmorgon och snooza till 07.20. Att dricka kaffe som på något sätt blev alldeles för svagt. Att belamra hela bordet med böcker och pennor klockan 07.50. Att skriva tills handen gör ont. Att duscha alldeles för varmt bara för att det är så kallt. Att inte orka sminka sig ordentligt.

Inget av ovanstående gör det enklare för mig att vara glad idag. Det här är en måndag som saknar motstycke. Det är så grått ute att jag måste värja mig varje gång min blick vandrar mot fönstret. Vill inte se skiten. Jag är som sagt kall. Och då menar jag inte lite frusen. Hela min kropp vibrerar av kyla och min annars dåliga blodcirkulation i fötterna är numer obefintlig. Jag vet inte varför det är såhär. Kanske bara en måndag av rang.

Nu ska jag leta upp det varmaste klädesplagg jag har och fortsätta plugga.
Sen ska jag spela fotboll med mitt lilla klasslag, om jag inte frusit ihjäl innan dess, vill säga.


Kommentarer
Postat av: le linnea

FOTBOLL?! WTF?!?!?!

2010-05-10 @ 21:54:07
URL: http://www.makeitupforme.blogspot.com
Postat av: le linnea

hahaha din rubrik förresten... kul att jag absolut inte kopplade det måndag på tyska utan till Heidi Montag. har jag blivit galen???

2010-05-10 @ 21:55:33
URL: http://www.makeitupforme.blogspot.com
Postat av: Amanda

hahah jag tänkte skriva rubriken: Montag utan e och heidi. jag är också skadad. haha :(

2010-05-11 @ 09:06:52
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0