Mittwoch

Effektivitet är mitt nya signum. Jag blev precis klar med att gå igenom alla ämnen inför tentan, något som jag hade planerat att bli klar med senast på fredag. Nu har jag två dagar mer än planerat att råplugga. Bra liv, det här. Det är ju bara det att jag inte kan avläsa diagram, och det kommer garanterat på tentan. Jag kollar på y-axeln, jag kollar på x-axeln och slutligen den där kurvan. Det sker ingen som helst koppling i min hjärna. Jag kan inte förmå mig själv till att se något samband. Jag får försöka köra på att memorera diagrammen från boken och komma ihåg hur de ska tolkas. Inte en beprövad metod, men jag + fotografiskt minne = sant.

Nu måste jag gå och vila, inte för att jag vill eller är trött, utan för att jag har fått ögonmigrän. Irriterande är ett alldeles för svagt ord för att beskriva det. Det flyger svarta saker liknande flugor i mitt högra synfält hela tiden. Först trodde jag att jag var på väg att dö, men sen insåg jag att jag faktiskt är expert på sjukdomstillstånd. Ögonmigrän är mest troligt i detta fall. (Eller så har jag bara haft det förut och drar slutsatsen att jag har fått det igen). Nåväl, vila ska jag iallafall.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0