Livet

Det gör nog inget att jag inte har haft tid att skriva, för det är nog ingen som har haft tid att läsa.
Kvalborg och Valborg har passerat för ännu ett år. Och med risk för att låta som alla andra: Fan vad roligt jag har haft. Kvalborg började i torsdags med starkölslunch på Uplands alldeles för länge, fyllehandlade efter detta på Willys för att sedan dra till Carro för vinförfest. Vi hamnade i en relativt välbefolkad ekonomikumpark och sedan på Kalmars. Men förståndig som jag är kastade jag in handduken redan vid tio. Valborg började klockan nio med allt det gamla vanliga. Mousserande, öl, cigaretter och en jävla bränna det vill säga. Hade en alldeles förträfflig samling människor runt omkring mig också. Vid fyra eller fem eller något åt det hållet fyllehandlade jag och Carro på Konsum och kom hem med pasta som vanligt. Shottade kaffe och cola och drog sedan på takfest i Flogsta. Pratade med ryssar om kommunismen, misstog en australienare för att vara engelsman och hängde med en stockholmare från Skåne.

Hur jävla bra som helst. Är fortfarande lite bakfull idag. Har mensvärk och förskräckligt ont i ryggen. Imorgon är det tydligen skola. Herregud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0