Gött

Den här dagen kan vara den segaste dagen någonsin. Var i skolan från tio till halv två. Gick hem i spöregnet och funderade hela vägen hem på om jag skulle gå till systemet "i fall att". Helt plötsligt var jag hemma. Tomhänt. Spenderade eftermiddagen i sängen ätandes pasta med pesto. Gick och handlade med mamma och kom hem med ingredienserna till en pizza och naturgodis. Trots att jag lovat mig själv att gå ner 100 kilo.
Sen middagen har jag försökt underhålla mig själv med Skavlan, en ny HBO-serie och tusentals ointressanta bloggar. Nu har bloggarna tagit slut på riktigt och jag vägrar att kolla på The butterfly effect 2 eller någon av de andra skitfilmerna som går på tv.

Problemet är att jag inte vet vad jag ska göra istället. Antingen kollar jag på Pulp fiction fastän jag vet att jag kommer somna efter halva. Inte för att den är tråkig, men för att jag är trött. Får alltid ångest när jag somnar till en bra film. Känns som att jag vanärar den. Så den kanske går bort ändå. Alternativen som kvarstår är att läsa Tårtgeneralen eller att kolla på en film som är okej att somna till. Kanske I love you man eller Forgetting Sarah Marshall. Jag tycker aldrig att man kan vanära en komedi. En amerikansk komedi är alltid en amerikansk komedi, oavsett hur bra den är.
Insåg i skrivande stund att jag är alldeles för trött för att lägga mig och läsa. Det får bli I love you man eller Forgetting Sarah Marshall helt enkelt. Gött*.


* Tycker ni att jag skriver "gött" ofta? Det tycker iallafall jag. Men det är ingenting emot hur mycket jag överanvänder det när jag pratar. Jag säger det jämt. Hela tiden. Minst tio gånger i timmen. Börjar känna mig konstig. Upplever folk att jag försöker vara göteborgare? Eller att jag rentutav hånar göteborgare? Eller så märker ingen ett skit. Gött så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0