Ensam i världen

Ingenting är som jag vill att det ska vara. Varför är det inte så varmt att man svettas i sin vinterjacka och tvingas köpa en tunnare? Varför är det ingen som tvingar mig att gå ut och festa på en onsdag bara för att? Varför är det ingen som smsar varje fredag och lördag runt 01.00-tiden? Varför är det ingen som säger att vi måste fika i solen? Varför är det ingen som bokar en resa med mig? Varför är det ingen som vill äta mackor och kolla på tv en måndagförmiddag? Varför är det ingen som bjuder på en rolig fest? Varför är det ingen som har dagen-efter-ångest och undrar vart alla tog vägen igår? Varför är det ingen som vill kedjeröka och dricka vin i timmar bara för att det är då man mår som bäst?

Varför är ingenting som jag vill att det ska vara?
För att jag är ensam.


Kommentarer
Postat av: m

känner igen mig. vill ha vänner som gör sånt! varje dag, helst

2010-03-26 @ 19:26:52
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0