Lista

Jag gick min sista dubbelgång idag. Jag är alltså ledig nu. Till tolfte juli, om jag inte blir inringd. Önskar att jag kunde vara gladare än jag är. Men det är mycket nu. Som vanligt. Vill helst av allt dra ut och springa, men jag har haft ont i halsen i en vecka och det vägrar att gå över. Näst högst upp på vilja helst av allt-listan står att sova. Men är det ens okej att gå och lägga sig nu? I doubt it. Borde kanske fira att jag har sommarlov. Ge mig två glas vin och en dusch så kan jag gå med på det också.

Och genom detta skrivande blev jag så hemskt sugen på en lista. Listor alltså. Jävla härligt ändå. Nu kör vi.


Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Ett skrivbord.

Vad var det senaste du såg på tv?

Grey's anatomy igårkväll. Typ världens mest spännande avsnitt, för övrigt.

Utan att se efter, gissa vad klockan är?

Gissade på 15.30, den var 15.43. Jävligt dumt att gissa på ett ett tio-tal också. Stuuupid.

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Min jävla granne som borrar (och har borrat de senaste fyra åren. Skjut mig)

Vad gjorde du på innan du började svara på den här undersökningen?

Hängde på Ray-bans hemsida.

Vad har du på dig?(detaljerat)

Trosor (Lindex), BH (Lindex) och Tisha (Monki).

När skrattade du senast?

Igårkväll.

Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?

Vinylskivor, foton, en hylla med lite grejer, en Kaisers-tygbåse från Berlin.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

En lägenhet, fruktansvärt mycket kläder, skor och väskor (Helt klart Acne pistols och Mulberry Alexa). Sen skulle jag ta med mig alla jag tycker om och åka genom hela jävla Amerikat.

Berätta något om dig som folk inte känner till?

Jag skulle kunna döda för att bli programledare i radio.

Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad ska skulle det vara?

Jag skulle utrota alla människors ondska och ilska. Jag = Dalai Lama.

Tycker du om att dansa?

När jag är riktigt full och hör något i stil med Vapnet eller Håkan Hellström, då tycker jag om det. Inte annars.

Har du några husdjur?

Jag hade världens finaste katt.

Vilket jeansmärke?

Jag använder inte jeans. Men när jag använde gillade jag Dr. Denim.

Vad vill du att gud ska säga till dig när du kommer till pärleporten?

Meh, gud finns ju inte.

Vilken var din första konsert?

Tror att det var Nordman. Min bror fyllde år och konserten var i någon ishall. Frös ihjäl men gillade det ändå. De spelade blockflöjt och jag minns att jag var jävligt ivrig med att poängtera att jag kunde spela lika bra som dem. Har såhär i efterhand svårt att tänka mig att de spelade blockflöjt. Men liknande, iallafall.

Fyra favoritsaker utan rangording?

Alla mina klänningar, min iphone, min dator och mina Converse

Vilka gör du, önskningar eller planer?

Önskningar.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Finns ingen härlig story bakom det. De tyckte att det passade mig, and who can argue with that liksom?

Gillar du din boendesituation?

Nej. Men jag har lånelöfte och är i full gång med mitt lägenhetsletande.

Har du bra hörsel?

Ja. Fast väldigt mycket tinnitus på senare tid.

Idrottar du?

Jag springer ganska mycket.

Smeknamn?

Pandan, Doddo

Vilken låt lyssnar du på just nu?

Ingen alls faktiskt.

Har du hånglat med någon på din Skunklista?

Jag vet inte vad Skunk är. Men om jag hade en sådan lista skulle jag säkert ha hånglat med någon på den.

Vad ska du göra nu?

Jag ska försöka orka ta mig till köket för att plocka ur diskmaskinen. Sedan ska jag känna efter hur illa det står till med min hals. Om det står bra till med den så drar jag ut och springer. Om inte tar jag en dusch och lägger mig i sängen.


Kommentarer
Postat av: azzz

ambrosius är ditt bästa smeknamn!!

kom hit och skriv klart mitt arbete till mig.

jag har skrivkramp.

läste igenom det jag skrev igår

(ja, jag började igår och det ska vara inne idag)

och det är SKIT.

2010-06-11 @ 08:23:49
Postat av: Amanda

oh noooo! men jag tror dig inte, du kommer fixa dig. ta dig samman: ta en dusch, drick en kopp kaffe och se till att skriva det bara. det kommer gå bra!!

2010-06-11 @ 09:47:30
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0