Lördag

Vemodighet. Vilken grej. Idag skriker hela min kropp av det. Vet inte varför. Kanske är det vädret. Eller den här dagen i sig. Jag vet inte hur jag ska få ihop den. Det är en väldigt viktig VM-match klockan ett som jag skulle vilja se. Men ska jag verkligen sitta inne och kolla på fotboll för andra lördagen i rad? Ska luncha med Astrid istället, om hon har tid för mig. Men ikväll då? Vad gör jag då? Pappa vill att vi ska äta pizza. Okej, tänker jag. Men sedan är det ytterligare en intressant match. Att stanna hemma eller gå ut och dricka öl?
Varför är det alltid småsakerna som är jobbigast?
Nu tar jag min vemodighet och går in i duschen.




Amanda, 17 år, vemodigheten personfierad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0