I'm not leaving now

Det känns som att svetten kryper ur varenda por så fort man gör en rörelse. Det är så jävla varmt. Överallt. Det finns ingenstans att gömma sig. Jag hade inte klagat om det inte vore för att jag är bakfull. Jag lider av en hemsk bakfylla som inte verkar vilja ge med sig, alls. Jag skyller det på att jag inte fyllekäkade inatt fastän jag var helt tom i magen. För sanningen är faktiskt att jag inte drack så särskilt mycket igår. Enligt mina egna alkis-mått mätt, så klart. Jag har iallafall ett sexpack cola light och chips att underhålla mig med. Skabbigare tjej får man ju leta efter.

Inatt åker mamma och pappa till Grekland i två veckor. De lämnar mig alltså till mitt öde med blomvattning och matlagning. Jag ska jobba konstant (nästan) under dessa två veckor och jag ser framför mig hur jävla ensamt det kommer vara att komma hem till en stor tom lägenhet varje kväll. Att äta middag framför tvn hör inte till mina favoritaktiviteter. Men också ganska skönt att få vara ensam varje morgon. Jag älskar att vara själv på morgnarna. Det är den finaste tiden på dygnet. Det vet ni va?

Well oh well, nu ska jag dra av mig klänningen för att jag dör av värmeslag (och för att jag spillt cola på den) och kasta in den i tvättmaskinen. Sen tänker jag nog kolla på Mad men och halvsova. Tack för det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0