En inte-söndag

Jag kan inte få in i huvudet att det inte är söndag idag. Det går inte. Helt omöjligt. Tänker på söndagsmiddag, söndagsgodis och söndagshäng. Kan inte förmå mig att förstå att det faktiskt är måndag. Så, idag har jag måndagsshoppat och måndagsfikat med Astrid och Carro. Jag har köpt en Weekday-klänning och det betyder ju bara en sak. Att den är speciell. Den är leopardmönstrad och asymetrisk men jag tror att det blir snyggt. Jag har köpt ett kort maffigt halsband till. Imorgon ska det sportas för då ska jag fan dricka öl.

Och just det. Pappa och jag var nyss på lägenhetsvisning i Svartbäcken. Lägenheten var hur fin som helst och de hade tillochmed sparat de snedställda köksluckorna. Ni vet sånadär från femtio-talet eller sextio-talet. Eller om det var sjuttio-talet. Är inte så insatt i det där. Nu ska jag gå in hårt i budgivningen, men annars gör det inte så mycket för jag har massvis av andra lägenheter att kolla på.


Nu ska jag fortsätta äta taxfree-godis (jag sprang faktiskt idag, det är okej) och vänta på maten. Prisa gud för hemlagat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0