Sjukgymnast vs. sjuk gymnast

Idag körde jag en spending spree. Köpte färgpennor, anteckningsblock, hårspray, ringar, mousserande och öl. Och sist men inte minst impulsköpte jag två klänningar på Monki. Nu är jag 900 kronor fattigare, men äsch. Lätt värt det. Något måste jag ju göra för att dämpa nervositeten inför morgondagen. Ska vara på min praktikplats 08.00. Skjut mig om jag kommer för sent! (Dvs om jag inte hittar dit).

Idag hade vi en föreläsning om språk vid PM-skrivande. Föreläsaren berättade om skillnaden mellan små kakor och småkakor. Hon bjöd på annan vettig information som att ett stycke innehåller meningar som innehåller ord. Och att man ska trycka enter två gånger, inte bara en, när man gör ett blanksteg.
Den föreläsningen gick jag upp 06.15 för. Ljuva jävla bitterhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0