Ni vet hur det är

Man kommer hem och tänker att man ska sätta igång med alla måsten på en gång. Men först ska man bara läsa lite bloggar, kolla mailen, kolla facebook. Und so weiter. Sen slår det en att det har gått en timme och att man inte alls har tagit tag i ett enda måste. Då blir man grinig och stressad för att man är så dålig och fortsätter med att läsa bloggar. Eller som i detta fall, börjar skriva ett eget blogginlägg.

Idag har jag ringt min handledare och fått svar! Trägen vinner. Och jag har fått ytterligare lite klarhet i vad det är för uppgifter jag ska göra under praktiken. Jag kanske kan styra upp det här trots allt.

Måste bara ge er lite delicate information. Egentligen kanske inte alls, men iallafall för er som älskar Brämhults juice. Föreläsaren vi hade idag jobbar med klinisk mikrobiologi och har tagit odlingar på den där juicen. Den är opastöriserad för att den på så sätt "innehåller alla nyttigheter, som annars försvinner vid en pastörisering". De där odlingarna visade på att juicen innehåll LOT'S OF äckliga äckliga bakterier som man kan få diarré av och annat gött. För oss friska är det inte farligt, men ändå. Jag tänker aldrig dricka Brämhults igen. (Att den är rånyttig har liksom varit mitt ända rättfärdigande för att köpa den trots det höga priset.)

Märker att jag skriver mer och mer om skolan. Liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0