Disposition

Har en allmänt dålig dag idag. Det finns inga bra förutsättningar när man tvingas gå upp klockan 06.15. Hela dagen i skolan kantades av långdragna förklaringar om ingenting. Känns komiskt att någon går igenom ett schema i en timme. Det är ett schema. Siffror, linjer och bokstäver. Det är inte så svårt att förstå.
Och det man ville ha förklarat fick man inte förklarat alls förstås. Jag fick ingen klarhet i varför ingen av mina praktikhandledare svarar på mina mail. Två dagar kvar tills praktiken börjar och jag har fortfarande ingen aning om någonting. Ska telefontrakassera dom imorgon.

Praktiken (eller VFU - verksamhetsförlagd utbildning som det heter så fint) känns som ett tungt svart moln just idag. Egentligen är jag råtaggad och vill inget hellre. Men jag vet ju att allt kommer kantas av stress och press. Vi har så många inlämningsuppgifter och arbeten under tiden att jag inte kan räkna dem på en hand. 32 timmar i veckan är tänkt till praktiken och 8 timmar till inlämningsuppgifterna. Inget lugn de här månaderna heller då.
Måste, måste, måste försöka hitta någon sorts balans i det här. Lära mig att hantera all stress utan att gå under. För jag tycker ju allt är så kul, men det förstörs när man är konstant stressad och panikslagen. I veckan ska jag försöka börja träna. Men inte idag. Mitt huvud är en krigszon.

Jobbigt dålig text. Sorr-ey!

Kommentarer
Postat av: m

prova ring avdelningen du ska praktisera på, om du inte redan gjort det. där borde de ha någon koll.

2010-01-19 @ 07:21:37
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0