Någon måste vara den också

Idag träffade jag på en väldigt trög transportkille på Akademiska. En som jobbar med transport av patienter till olika undersökningar och avdelningar inom sjukhuset. Jag följde med min patient för att vara med på undersökningen.
I hissen står jag och fipplar med donationskort som jag just fyllt i. Transportkillen utbrister entusiastiskt:
- ÅH, är det där sånadär kort som man får rabatt i kiosken med eller?
- eh....nej..det är donationskort. tror inte man får rabatt med dom. HEHE (stelt skratt)
*transportkille som fattar noll* - jaha.... du ska lämna blod alltså? blodgivare?
- eh..nej. donera organ alltså. När man är död.
- Jaha....du tänker så du.

Killen som var så jävla taggad på rabatt i kiosken. Haha. LOVE IT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0