Jag är trött på dig nu

Ikväll var det tänkt att det skulle bli vin och sådär. Dagen till ära skrev jag klart mitt PM, så kändes sjukt rätt att fira. Men någonstans försvann peppen på vägen och kvällen slutade med naturgodis, cola och hockey. Lite konstigt det där. Att jag inte är taggad en fredagkväll då jag är helt ledig. Vet inte om det är något tillfälligt som gör att jag inte vill gå ut, eller om det ska vara så här nu. Men jag gissar på att vädret står för det mesta.

För hur kul är det egentligen att ta sig till förfesten i 10 minusgrader och snöstorm? Man försöker febrilt hålla sminket på plats medan man ska hålla koll på alla klirrande påsar som hela tiden vill glida ur handskarna. Och icke att förglömma det ständiga parerandet med klackarna för att undvika att halka. När man kommer fram till förfesten är man utmattad. Sen gäller det att försöka undvika kön på stället man ska till för att inte behöva vara ute onödigt mycket, detta är något som är väldigt svårbemästrat. Ofta hamnar man i en seg kö och håret börjar frissar sig innan man rört sig en meter. Då super man ner sig med den där kö-ölen man hade och sen är man alldeles för dräggig när man kommer in. Kvällen slutar alltid med en dyr jävla taxiresa då det är alldeles för kallt och tröttsamt att halka hem i de där minusgraderna som har ökat från 10 till 13.

Nä, vad säger ni? Lite vår på det här nu eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0