Blandband

Nu börjar allting om igen. Efter att ha kunnat tagit det relativt lugnt under praktiken, så kickar hetschemat igång nu igen. Jag vet inte hur jag ska hinna med allt. Vill inte ens tänka på det. Fram till den 11e mars ska jag hinna skriva två tentor, ett PM, opponera på ett PM / bli opponerad på, skriva en uppgift om bemötande, skriva en uppgift om informationskommunikationsteknik i vården, granska två vetenskapliga artiklar och så lite till däremellan som t.ex. examineras i blodtrycks-,puls- och andningsfrekvensmätning. Vill bara tillägga att den ena av tentorna är i statistik. Så Carro och Arre, please help?

Vad kallar vi detta då? Jo, panik så klart. Men jag inser att det inte är någon idé att hetsa upp sig. Jag gör mitt bästa och så hoppas vi på att det går vägen. Are you with me?

Ikväll tänker jag glädjas åt att det är fredag imorgon och att det kommer bli en jävligt soft helg.
Fredagskänslan har satt in redan nu och det kan inte bli bättre.

Men en sak bara. Visst är det irriterande när folk skriver "jag vart sjuk", "jag vart full" etc etc. istället för "jag blev sjuk" och "jag blev full"? SÅ jävla fult. DET ÄR INTE ENS ETT VERB. Jag vet att ni håller med mig.

Kommentarer
Postat av: m

jag tror "vart" tillhör uppländska dialekten. men ja, så jävla fult. minst lika irriterande som särskrivning.

2010-02-26 @ 06:57:23
URL: http://cityvoicess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0