Hur jävla svårt kan det vara?

Läser alla bloggar jag kan hitta, stirrar ut genom fönstret, pillar på strumpbyxorna, spelar på mobilen, längtar efter killen som åkte för en halvtimme sen. Jag gör allt jag kan komma på förutom att läsa de tre artiklarna som väntar på skrivbordet här bredvid. Det går inte. Det vrider sig i magen så fort jag ser rubriken. Det handlar inte om artiklarna i sig. Jag kan läsa dem med markeringspennor i högsta hugg och google translate på datorn. Problemet är att jag är livrädd att de ska vara urusla till mitt PM och att jag ska behöva byta ämne igen. Men jag säger bara det. Jag tänker inte göra det. Jag vägrar.

Så. Jag gör väl som det där töntiga talesättet och tar tjuren vid hornen.
Ska bara värma glögg* först. Lite glögg livar alltid upp stämningen, det vet ni va?






* Alkoholfri, that is.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0