25. En första

Första gången jag var full. Vilken upplevelse. Det var på valborg när jag var 16. Hade druckit innan men aldrig blivit mer än lullig. Denna gång hade vi både starköl och jordgubbsvodka. Tyckte inte alls om den där vodkan, men man var ju tvungen att bli full. Vi satt på en bänk vid ån. Det var dåligt väder. Mulet, kallt och jävligt. Jag hade pilotbrillor på mig ändå. Och nitbälte. Efter att ha suttit där i några timmar reste vi oss upp för att gå och äta. Jag minns att det kändes som att jag var i en låtsasvärld. Det kändes som att jag var inne i någon sorts bubbla och att allting utanför den var så långt borta. Vi hamnade inne på Burger King. Jag minns att allting snurrade och var suddigt.
Konstigt att man ens fortsatte dricka efter sin första fylla. Det där borde ha varit avskräckande.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0