22. Det här upprör mig

Folk som bryr sig mer om pengar än om människor, tjejer (och killar) som inte vill kalla sig feminister, personer som är självupptagna, när barn far illa, otrohet, landstinget, SJ, regeringen, rasism.

Lite så. Men egentligen är det väl kanske det mest vardagliga tingen som gör en upprörd.
Typ när man tappar sminket i golvet eller spiller ut kaffet över bordet. Fast då blir man nog mer
arg än upprörd? My bad.

Nu ska jag se Lost in translation och tycka synd om min lilla (stora) mage.



Och måste bara på något sätt få uttrycka hur jävla mycket jag saknar min pojkvän.
Her-re-gud. Och jag får inte träffa honom på minst två veckor? Livet känns så tråkigt när jag inte är med honom ju. Oh well, vad är väl en bal på slottet?




Kommentarer
Postat av: m

varför blir du upprörd av tjejer som inte vill kalla sig feminister? menar du alla? eller bara de som inte vill fast de är feminister? eller anser du att alla kvinnor är feminister?

många frågor, men jag är nyfiken. :) (så nyfiken att jag var tvungen att använda en sån "uttrycksikon")

2010-12-23 @ 10:25:03
URL: http://cityvoicess.blogspot.com
Postat av: Amanda

Jag blir upprörd för att det finns någon sorts inbillning (både bland tjejer och killar) att feminism står för ett manshat. Feminism står för jämställdhet mellan könen, as simple as that. Därför blir jag jävligt förbannad på tjejer som inte vill säga sig vara feminister (ofta för att kanske inte framstå som en butchig manshatare framför killar?) och för att det växte fram ur vänsterrörelsen (så vissa moderattjejer vill inte kalla sig det). Men kom igen liksom? Ba så jävla töntigt. Man ska stå upp för vad man är. (och vill man inte kalla sig feminist för att man inte ÄR feminist. alltså inte tror på jämställdhet mellan könen. ja, då har jag inget till övers för den människan)



pjuh, långt svar!!

2010-12-23 @ 10:56:22
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0