08. Ett ögonblick

Det är svårt att skriva om ett ögonblick, då de alla passerar så fort. Jag försöker att minnas alla ögonblick som någon gång varit minnesvärda, men jag kommer inte på ett enda. Så jag skriver om ögonblick i allmänhet.

Ett av de bättre ögonblicken infann sig i onsdags när jag rättade min tenta, och insåg att jag hade alla rätt. Den glädjen. Jag var verkligen så jävla glad. Det kan låta banalt, men så var det. Lycklig rakt igenom hela kroppen.

Men ögonblick som jag gillar är dom då jag vaknar på morgonen och vänder mig och märker att världens finaste person ligger bredvid. Eller när jag börjar känna av det andra glaset vin på och röker den första cigaretten, på en förfest. Eller ögonblicket då jag lägger mig i sängen efter världens jobbigaste dag.






Kommentarer
Postat av: Anonym

"Eller när jag börjar känna av det andra glaset vin på och röker den första cigaretten, på en förfest."



huvudet på spiken. finns det någon skönare känsla?

2010-12-07 @ 18:22:29
URL: http://makeitupforme.blogspot.com
Postat av: Amanda

det gör typ inte det!! låter väl kanske lite alkat på något vis, men man är ju så jävla glad, pepp och ba allmänt schön då.

2010-12-07 @ 18:55:16
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0