07. Min bästa vän

Det här med bästa vänner. Jag minns hur problematiskt det var när man var yngre. Kallade man någon för bästa vän och råkade utelämna någon annan så blev det ramaskri och catfights. Men å andra sidan bytte man ju bästa vän ungefär varje halvår, så alla fick nog sin beskärda del till slut. Och det är väl egentligen inget konstigt att man ena halvåret känner att man har sin bästa vän, medan det är någon helt annan person som utgör det epitetet nästa halvår. Man förändras ju.

Jag skulle kunna rabbla ganska många namn under den här kategorin. Ett antal av mina finaste vänner har jag många gånger tänkt "det här är min bästa vän" om. Men efter mycket om och men så vet jag att det finns en person som jag litar på mest av alla. Och som jag har otroligt jävla kul med. Och det är min definition av en bästa vän.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0