Halv

Ibland samlar man på sig alldeles för mycket känslor. Den här veckan har jag byggt upp en redig samling i min kropp. Nervositet inför min tenta på måndag, rese-nervositet inför Berlin, saknad, oro över min kropp, irritation över att bli sjuk och behöva skriva omtenta, glad-nervositet för att jag ska färga håret. Men det är så att när man samlar på sig för mycket känslor, får dom till slut inte plats. Och då kommer dom ut till slut. Det hände mig för en timme sen. Jag kom hem och de ringde från frisörsalongen som jag skulle färga håret hos imorgon. De sa att min frisör hade blivit sjuk. De hade inte några nya tider förrän nästa onsdag. När jag lagt på började jag störtgråta. Vi pratar inte några tårar i ögonvrån utan vi talar ångestgråt som nästan bara ett brustet hjärta kan åstadkomma. Jag grät i en kvart tills jag insåg att jag måste boka en ny tid. Nu har jag iallafall en ny tid hos en annan frisör på måndag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0