Under pressure.

Nu har jag räknat två gamla tentor (som jag räknat säkert tusen gånger innan) och gjort lite övningar på datorn. Mer än så orkar jag inte idag. Det är så svårt att plugga till en tenta som man inte har något riktigt material till. Man får hushålla med samma övningar vilket gör att man till slut lär sig svaren utantill. Vilket inte ger så värst mycket träning. Och inte någon ökad förståelse heller. Jag har ett tal som inte riktigt vill gå in i mitt huvud, eller det går ju in, jag är bara rädd att det ska komma ett sådant på tentan, fast lite tillkrånglat, för då kommer jag få panik. Måste bli bättre nu nu nu. Men huvudvärken dunkar. dunk dunk dunk. Måste vila.


Ett PS: Om exakt en vecka vid den här tiden hänger jag och Carro i Berlin. Har aldrig behövt den staden så mycket som nu.

Ett PS till: På fredag ska jag till frisören och säga hejdå till mitt svarthåriga jag, som hängt med sen 2005. Variatio delectat*, som vi sa på latinlektionerna.



* För er som valde att missa privilegiet att få läsa ett utdött, alldeles charmerande språk: det betyder omväxling förnöjer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0