20.

När ni trodde att allting var över, då blev det värre. Jag har ju lotsat er genom veckans krämpor. Det har varit extraslag, huvudvärk, feber, ryggvärk och magsmärtor. Jag kanske har benämt det med "ont i hela kroppen" men det låter ju inte lika gnälligt som att rada upp smärtans alla olika lokalisationer.
Men bägaren var tydligen inte helt full ändå. Idag vaknade jag upp med röda, kliande, svidande ögon. Jahapp, nu har jag väl dragit på mig en ögoninflammation.

Jag måste alltså fixa ögondroppar ASAP*.
Men jag väntar tills mamma vaknar**, vill inte dra några förhastade slutsatser. Är inte sugen på nummer fyra av onödiga läkarbesök den här veckan, tro't eller ej. Om ni inte visste bättre skulle ni nog tro att jag har en fetisch för att springa till läkaren och leka dödssjuk. Vilken tur att ni vet bättre.



* Användes bara för att höja kredd-faktorn i det här inlägget.
** Mamma har jobbat natt. Hon brukar alltså inte sova till klockan tolv på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0