Sverige

Vaknar av att klockan ringer. Blir arg på den äckligt jobbiga signalen. Glömmer alltid att byta. Ligger kvar ett tag och sneglar ut genom de små hålen i persiennen. Vet inte om det är dagsljus jag ser eller om det bara är att hålen är vita. Jag tycker mig kunna skilja ut om det är sol eller inte, genom dessa hål. Nej, ingen jävla sol idag heller. Men jag är ju faktiskt inte säker. Ligger kvar ett tag och bygger upp förväntningar. Tänker på saker som jag skulle göra om det var sol ute. Jag skulle gå ut och gå eller springa, sen kanske gå förbi Ica och köpa en cola. Skulle kanske gå ner till ån och röka en cigarett. Jag försöker snooza en stund för att behålla förhoppningarna. Det är lönlöst. Är alldeles för nyfiken. Jag går fram till fönstret. Drar långtsamt upp persiennen. Ser asfalten och då vet jag. Den är blöt. Ingen sol idag heller. Vill svära, men håller tyst. Går och dricker kaffe istället.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0