Förändring

Idag har jag köpt en ny vårjacka. Eller kavaj, om ni så vill. Nu kan våren börja. Det enda jag saknar är en mojito. Kan inte någon ba bjuda mig på det? Kom igen. Nästan så att jag tänker våga mig på att beställa en på någon nation. Jag är ju inte så kräsen. När vi var i Milano spottade alla i glaset och tyckte att mojiton var för stark, vem tror ni drack upp hela på fem röda? Just det.

P länkade just till sin bilddagbok, anno 2008. Herregud, vi levde på bilddagboken då. Så mycket tid, för ingenting. Nåväl. Såhär såg jag tydligen ut i maj detta förträffliga år.


Jag tycker mest att det är läskigt hur mycket man förändras. Och hur mycket man kan förändra sig själv. Genom att gå upp eller ner i vikt, genom att färga håret eller byta klädstil. Jag känner inte alls igen mig själv här. Kan inte komma ihåg att jag sett ut såhär. Så jävla skrämmande.

Kommentarer
Postat av: m

det är fantastiskt hur mycket man förändras! till (oftast) en bättre människa. (bra!!)

2010-04-12 @ 21:50:57
URL: http://cityvoicess.blogspot.com
Postat av: malle

jag kommer ihåg den där kvällen! bryggan i stadsparken, cykeln i bakgrunden är min och i systembolagskassen finns en flaska Mauro Rött.

2010-04-12 @ 22:16:06
Postat av: linnea

alltså det var bara 2 år sedan.. knappt det liksom.

och vi är inte samma personer längre. GALEN SKIT!!!!

2010-04-13 @ 09:35:56
URL: http://makeitupforme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0