Stackars lilla mig

Är det inte typiskt att jag blir sjuk den enda dag i veckan som jag ska göra något kul? Okej, egentligen blev jag sjuk igår men det hör inte hit. Och sen är jag inte riktigt sjuk heller för den delen. Därför känns det inte värt att missa en Snerikestisdag för. Vad är då mina problem? Jag fryser. Igår låg jag och huttrade i min säng. Efter fem minuter var kroppen stekhet. Stack försiktigt ut en fot utanför täcket - iskallt. Började frysa igen. Sådär höll det på hela kvällen. När jag vaknade imorse var det samma visa. Nu har jag på mig mjukisbyxor, raggsockor, t-shirt, pappas hoodie i XXXL (typ) med luvan uppdragen. Känner mig lite varm men jag vet ju vad som väntar mig om jag tar av mig något av plaggen. Och så har jag en förjävla huvudvärk. Och ont i lederna. Men värre än så är det inte. Så frågan är om jag helt enkelt bara ska rycka upp mig och sluta gnälla? Eller om jag ska ta dessa symtom på allvar och go straight to bed efter dagens lektion?
Öl på Snerikes eller te i sängen? Den är ju inte särskilt svår, ejenklien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0