Shawshank redemption

Den här dagen blev inte så dålig trots allt. Efter duschen fick jag nytt liv. Och så fick jag marabou och cola zero hemlevererat. Helt oslagbart, faktiskt. Nu har jag kollat på Shawshank redemption (Nyckeln till frihet) och är helt fast. Vill typ se den en gång till fast den är över två timmar. Men så kul ska vi inte ha det. Nu har jag börjat kolla på Kill Bill istället. Fa-an vad jag älskar att mata flera filmer på rad. Och det slog mig just att Entourage och True blood kommer om två dagar nu. Can hardly wait, det ska ni veta.
Men nu ska jag ta mig en snus och dricka upp min cola. Det låter så härligt manligt det där, om man nu får vara könsstereotypisk these days.




Just det. En sak jag grubblat extra mycket på sen jag såg Debatt igår. Varför finns det så väldigt många tjejer/kvinnor som inte vill kalla sig feminister? Varför hör man så ofta meningen "Alltså jag är ju för jämställdhet, men jag vill inte kalla mig feminist". Jag tycker att det är mesigt och ogenomtänkt. För om man nu är så jävla pro jämställdhet så borde man väl veta att feminismen inte går ut på att hata män och vägra raka sig under armarna. Det är ju ett fritt val, men jag tänker, är det något pinsamt med att vara feminist som jag har missat? Ba undrar. Tacksam för svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0