N

Ibland önskar jag litegrann att jag gick i gymnasiet igen. Saknar att ha ett inrutat schema som får mig att faktiskt ta tag i saker och ting. Och så saknar jag att få hänga med mina homes dag ut och dag in. Hur härligt var inte det? Man behövde aldrig bestämma att man skulle ses, man sågs varje dag ändå. Nu får vi kämpa bara för att hitta en tid då alla kan ses samtidigt, vilket typ aldrig händer ändå. Och så saknar jag att få min kurslitteratur med sidanvisningar given till mig, bara sådär. Jag vill ha en lärare som känner en som man får lämna in pappersinlämningar till. Jag vill ha rast på språklektioner och gå ut och röka. Och så vill jag äta i matsalen och träffa Kaye varje dag (eller?). Och sist men egentligen viktigast av allt. Jag vill hänga i glasentrén någon timme och leka första personen som kommer ner för trappsteget-leken och dricka det där äckliga kaffet för fem kronor. Men nu blir det inget sånt. Nu blir det att ta hand om sig själv och hoppas på att allt löser sig till slut.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0