Gosh

Idag har jag lärt mig att göra subkutan och intramuskulär injicering. Har alltid trott att det där med sprutor är relativt lätt. Och javisst, att göra själva injiceringen är väl inte särskilt svårt. Men allt runtomkring är fan inte enkelt. Att få i läkemedlet i sprutan och sedan få bort luftbubblorna. Det tar tid. Och byta kanyl hit och dit. De flyger iväg. Och de sitter fast och gud vet allt. Till slut gick det men fan vad jag bävar inför eximinationen. Gaha.

Nu ska jag läsa lite vetenskapliga artiklar. På engelska. Hatar att läsa fackspråk på engelska. Blaha.
Och så måste jag åka till apoteket. Och sen så ska jag vaccinera mig. Och dessförinnan borde jag kan byta om och dricka kaffe. Och sen så ska jag till Uplands och käka middag. Och så upp imorgon för att jobba med vetenskapliga artiklar. Blähä.

Idag är jag lite neggo. Det får man vara ibland.
Nu: vetenskapliga artiklar (som sagt) och nya Mewskivan.



Kommentarer
Postat av: m

jag dog när jag såg bilden. NU har jag bestämt och helt konstaterat att jag aldrig tänker utbilda mig till något inom vården.

2009-09-16 @ 17:51:33
URL: http://cityvoicess.blogspot.com
Postat av: Amanda

haha, joorå. såntdär kan man ju öva bort :)

2009-09-16 @ 22:33:25
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0