Fundering

Sitter och funderar på vem som egentligen kommer att köpa Blondinbellas kommande "självkänsla-bok". För det första så har hon ju inte kommit fram till något av det hon skriver genom någon form av studier eller intervjuer. Hon har tagit allt från eget huvud och säkerligen från Mia Törnblom. Det kommer alltså bli en Mia Törnblom-bok fast förmodligen ännu mer irriterande och hurtig. Tänk er att sätta BB och Mia i samma rum. Jag får huvudvärk bara av att tänka på det. Den här boken kommer bli den största moralkakan någonsin. Det är jag säker på. Den kommer kunna ta priser i genren. Garanterat.
Men om man nu bortser från att boken är dålig i sig, så kan jag ändå inte förstå vem som kan tänkas köpa den. Alla små fjortisar som ser upp till BB och läser hennes blogg slaviskt har ju redan läst alla "må-bra tips" och "åh, jag har blivit så mobbad för min akne"-inlägg i bloggen. Vad är det som finns i boken som inte redan har funnits i bloggen? Nej, fjortisarna kommer definitivt inte köpa den. Förutom riktigt inbitna fans. (Om det finns några sådana?) Och en vuxen människa skulle väl aldrig komma på idén att sitta och läsa råd från en 18-åring som har såpass lite livserfarenhet. Och alla vi andra skulle ju inte köpa den pga att den är skriven av just, BB.
Nej, jag tror att bloggen lever vidare för att den är gratis. Ingen kommer betala för att få läsa och störa sig på en människa. För det är väl därför de flesta läser Blondinbella?


Kommentarer
Postat av: Hilda

Riktigt bra skrivet, väldigt sant! Jag har också funderat på det. En sak jag dessutom vill tillägga är språket. Hennes inlägg på bloggen är skrivna på jobbigt (felstavat)fjortisspråk fullt med syftningsfel. Det finns väl inga andra än fjortisar som skulle orka läsa en hel bok skriven på det sättet?



Fast jag antar att hon har spökskrivare. Men som du säger, den kommer aldrig sälja.

2009-09-19 @ 01:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0