Ein bisschen Deutsch

Det är något vemodigt över den här dagen. Kanske beror det på vädret, kanske beror det på att att det är måndag. Har precis städat mitt rum vilket var en smärre skräckupplevelse. Förstår inte varför jag alltid väntar med att städa tills att det blir äckligt. Känner mig som en lat tonårsgrabb. Men det kanske är mitt öde. Eller så.
Borde gå och duscha nu, ska till mormor och äta lunch. Och eftersom min mobilräkning slutade på 350 kronor den här månaden ska jag inte köpa någon smsbiljett. Jag måste cykla. Kul. Wirklich.
Och ÅH. Har sådan jävla panik över skolan. Måste börja ta tag i saker och ting. Sluta chilla runt och vänta på att någon ska säga till mig att öppna böckerna. Okej, frånochmed imorgon kör vi. På riktigt. (Varför inte idag? Jo, först mormor ju. Sen träna (hoffentlich) och sen är det både Svenska Hollywoodfruar och Roast på Berns.)



Vet att ni gillar mina små inflikar av tyska. Kan ju lyfta vilken text som helst till höjderna.
Gött.



UPPDT: Men åh, vad dum jag är. Nu kom jag på varför allt känns vemodigt. Det är ju PMS-dags. Härmed välkomnar jag en veckas helvete. Älskar livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0