Pros and cons

Är det normalt att grubbla i typ en halvtimme över om man ska cykla ner på stan eller gå?
Jag har inte bestämt mig än. Försöker väga för- och nackdelar.
För att gå:
- Har inte gått ner på stan på länge, vore skönt att lyssna på musik (vågar inte lyssna på musik när jag cyklar eftersom jag är en helt bedrövlig cyklist och med största sannolikhet skulle bli påkörd om jag inte hörde något runtomkring mig)
- Det är kallare att cykla än att gå
- Det finns typ inga cykelparkeringar och jag orkar inte leta så länge

Mot att gå:
- Det går ju väldigt mycket snabbare att cykla
- Man får alltid eftersvettningar när man går (eftersom jag inte kan gå långsamt. Måste typ springa om alla som går framför mig)
- Om jag har cykeln med mig kanske det triggar mig till att orka gå och köpa cykellysen
- För att hinna hem till Idol efter jobbet ikväll är cykel ett måste

VAFAN. Det går ju inte att välja. Jag kanske stannar hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0