Måndagens bekymmer

Ibland överträffar jag mig själv. Kom hem från skolan vid halv fyra och har fortfarande inte orkat ta tag i mitt pluggande. Det enda jag har gjort är att äta mat och läst bloggar, så klart. Jag ska inte ens plugga mycket. Jag ska läsa en artikel om sömnproblem hos patienter och försök sammanfatta den lite i mitt huvud alternativt skriva ner lite stödord i marginalen. Det är det enda. Men det går ändå inte. Sitter och tänker på att det vore skönt att sova istället.
Men som vanligt - När jag väl har beklagat mig över det i ett blogginlägg brukar jag ta tag i det. Så även nu.

Förresten tror jag att jag ska boka en flygbiljett till Paris. Viva la France? Typ så.
Jag har bara varit i Frankrike någon gång och då var jag så liten att jag knappt minns något.
Dags att dra fram franskan med andra ord. Jag kan säga bonjour, merci, j'adore, mon dieu, oui oui och palevous francois (kan självklart inte stava det då jag aldrig läst franska men ni kan väl bara låtsas förstå)
Men det kan jag väl klara mig på? Känns som att "one beer please" är ganska universiellt ändå. 



Min paintfärdigheter är ju inte av denna värld. Je sois Amanda. Merci. Bonjour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0