Livin'

Tror jag har kommit fram till att jag inte känner något sug efter att åka till Frankrike. Varken franska eller frankrike har någonsin fascinerat mig. Förutom fransk film och Audrey Tautou. Men annars så är det inte så mycket som jag lockas av. Inte så att jag inte vill se Paris, men det är inte samma sak som det sug jag känner för att åka till Berlin om och om igen. Eller London. Eller Prag. Eller New York eller Dublin. Eller Köpenhamn.
Alla dessa städer känns helt oslagbara. Medan Paris känns fint. Det känns som att Paris ska vara så mycket som det egentligen inte är. Men jag vet ju inte, jag har ju aldrig varit där. Därför borde jag åka dit och se hur det egentligen är. Men just ikväll kan jag inte boka en biljett, jag kanske gör det imorgon.

Jag känner mig nästan gråtfärdig när jag tänker på Berlin. M å s t e åka dit över nyår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0