S som i solidaritet

Det finns något som jag tycker är så himla fint. Det är när en ambulans kommer i full fart med sirenerna på och alla bilar stannar och kör åt sidan. Jag vet ju att det är lag på det och att det finns många som säkert skulle strunta i det om det inte var stadgat i lag. Men jag blir lika rörd varje gång. Allt liksom stannar upp och ambulansen far fram och allt känns så himla mycket amerikansk dålig film och man kan nästa höra hur sekundrarna tickar iväg. Ska de hinna fram eller ska de misslyckas? Allt hänger på om bilarna aktar på sig eller inte. Och så gör dom det! Åh så fint.
Jag vet att det är knäppt. Men tänk på det någon gång när ni ser en ambulans på utryckning. Försök glömma bort att det finns en lag på att köra åt sidan. För just då så kan man få tro att det är ren och skär medmänsklighet och solidariet man ser.


Både igår och idag har jag varit så produktiv att det nästan inte är sant.
Har gjort klart 60 instuderingsfrågor som jag började med igår. Gjorde klart dem direkt efter skolan
idag utan att ens starta datorn. Och nu har jag läst lite om skelettet och muskler men nu orkar jag faktiskt inte mer.
Imorgon ska jag upp klockan sex igen och gå i skolan till tolv sen blir det kanske till att köpa kläder fastän jag inte har råd och sen p to the arty med Carro. Auf wiedersehen und tschüss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0