Stackars morfar prosten

När jag kom hem inatt hade jag slitits med värk i foten hela vägen hem. Jävligt jobbigt. När jag väl tittade på den upptäckte jag en gigantisk blå svullnad över foten. Diameter som en tennisboll typ. Såg ut som ett krossad blodkärl. Ville väcka mamma eftersom det såg makabert ut, men tänkte att det säkert skulle vara bättre idag. Tji fick jag. Just nu är hela foten svullen och av någon anledning kan jag inte böja tårna. Det krossade blodkärlet/svullnaden/whatever är nu röd-lila och täcker halva foten. Kan inte stödja på foten ens. Varför har man inte kryckor hemma? Fast den största frågan är ju egentligen; Vad fan har hänt? Kan inte erinra mig om att jag har gjort illa mig. Har pratat med sjukvårdsrådgivningen som var tveksamma till att det var en propp, kanske snarare än trombocyt (eller något sånt). Alltså ett infekterat blodkärl som har brustit typ. Fattar noll.

Vill bara kunna gå till Willys och köpa cola. Men icke. Jag kan mest ligga här i sängen och tycka synd om mig själv. Gör det ni också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0