Not härdad at all

Ska snart iväg och träna. Inget dåligt med det. Om det inte vore för att jag känner mig lite halvsjuk och halvkrasslig. Tänker att det som inte dödar en, härdar en. Men vet inte riktigt om det argumentet håller. Kan ju bli så att jag faktiskt dör. Och då funkar ingenting. Men om jag å andra sidan överlever så känner jag att jag egentligen inte har blivit härdad. Kommer bara känna en enorm lättnad över att ha klarat det.
    Men liksom, härdad? vad fan är det? Jag undrar vad det var för idiot som kom på det. Det är helt befängt. Finns ju så många scenarion där det skiter sig totalt. Scenario: Blir våldtagen en natt på väg hem från krogen. Våldtäktsmannen håller en kniv mot min strupe hela tiden och hotar med att skära halsen av mig. Men det gör han aldrig. Fullbordar sitt brott och drar därifrån. Och sen går jag hem och känner mig jävligt härdad, eftersom jag kom hem med livet i behåll. Eller?
Funkar det? Håller det? Nej, det gör ju inte det.
Skitgrejer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0