Det är dags att sluta säga fett nu*

Jag råkar använda ordet 'fett' som ajdektiv lite då och då. Tycker att det är mysigt trots att det är ute och allt det där. Det känns som en passande förstärkning till nästan allt. Men jag hatar det i skrift. Finns det något som ser så töntigt ut som "fett bra!" eller "jag är fett glad". Nej, jag tror inte det. Förutom 'genre' då, så klart. Jag skäms fortfarande för att jag ibland läser det som "jen-re" i huvudet. Ett förbannat dumt ord helt enkelt.








* Citat från arg tjej inne på en skoaffär för ett par år sedan. Hon gillade inte alls vårt ordval. Tänk att det var ute redan då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fett är väl inget adjektiv? "Jag är fett glad idag". Glad är väl adjektivet?

2009-05-22 @ 14:30:53
Postat av: Linnea

var det astrid som sa så? shit va jag känner igen det där

2009-05-23 @ 16:36:36
Postat av: Amanda

neej, alltså det var en random tjej inne på skoaffären när jag och carro var där. så sa vi på skämt om några skor "feeeett snygga"

och då sa den där tjejen "det är dags att sluta säga fett nu"

haha

2009-05-24 @ 15:18:53
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0