Fy fan för andranamn

Har undrat länge varför folk använder sig av sitt mellannamn på Facebook? Det känns så jävla töntigt. Det verkar vara en trend. I början hade man två-tre vänner som betedde sig sådär, sen började de komma fler och fler. Och nu är dom otaliga. Kanske är det grejen med att ha tre namn? Det ser lite snyggare ut kanske? Eller så vill man visa upp sitt lite "originella" andranamn som man fått för att ens föräldrar var dumma i huvudet eller bara jävligt white trash (same shit?).


Och ja, jag är medveten om att jag använder mig att mitt mellannamn i min bloggadress. Men det finns tyvärr ingen cool anledning till det. Det är bara så tråkigt som att kombinationen Amanda och Lundgren verkar vara jävligt populär. Så jag var tvungen, helt enkelt. Men jag mår dåligt över det varje dag. Skäms lite. Hela grejen känns bara så jävla fel. För utelämnande och exhibitionistisk. Jag vet, det är bara ett namn. Men ändå.

Kommentarer
Postat av: asse

ja det är många "lise" och "julian" på gång just nu alltså.



trist att jag har mitt prettonamn som tilltalsnamn, jag menar, elisabeth är ju fan inget man gärna drar fram.

2009-03-18 @ 12:57:04
Postat av: asse

ja det är många "lise" och "julian" på gång just nu alltså.



trist att jag har mitt prettonamn som tilltalsnamn, jag menar, elisabeth är ju fan inget man gärna drar fram.

2009-03-18 @ 12:57:21
Postat av: asse

haha råkade trycka två gånger. ber om ursäkt

2009-03-18 @ 12:57:50
Postat av: Amanda

hahaha, så jävla sant. man pallante ju!

2009-03-18 @ 13:12:34
URL: http://amandasofialundgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0