Alla ska vi den vägen vandra

Jag har blivit vuxen. Och det är inte för att jag betalar räkningar, tvättar eller jobbar. Nej, det är för att jag har börjat disträhandla utan att kolla på prislappen. När jag var liten fascinerades jag alltid av mamma när vi gick på ICA. Hon plockade ner lite saker i korgen här och där, saker som egentligen inte var nödvändiga. Och när vi kom fram till kassan tog hon två paket tuggummi också. Kanske en Expressen. Jag tittade storögt på henne. Förundrades över hur lätt det var att bara plocka på sig utan att tänka på priset. Så sen många år tillbaka har min vision av att vara vuxen att kunna göra just detta. Men när jag gick i gymnasiet var jag alltid fattig. Ni förstår, det är ju inte lätt att klara utgång varje helg, fika varje dag och cigg på 1050 i månaden. Så jag kunde aldrig handla på ICA, utan att kolla på priset på hyllkanten och ledsamt behöva ställa tillbaka på hyllan igen, för att det egentligen inte är nödvändigt.
Men nu ser ni. Nu går det bra. Var på Willys nyss. Och vips hade jag fått med mig två paket halstabletter och ett paket Extra utan någon som helst eftertanke.
Jag är vuxen nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0