Nunc val est

Vill ligga i sängen idag igen. Den här gången av en legitimerad anledning. Mensvärk så klart. En kvinnas största förklaring till att vilja gömma sig under ett täcke och stirra i väggen i timmar i sträck. Men så klart är tajmingen helt fel. Det är ju val idag. Så jag har tagit en dusch och dragit på mig finklänningen. Pyntat mig själv med alla smycken jag kunde hitta i samma kulör. Guld, för den som vill veta. Nu återstår bara sminket sen är jag redo att ta mig an min medborgerliga plikt. Har fortfarande inte bestämt mig om det är vänstern eller sossarna som ska få min röst. Den som lever får se.


Ni vore dumma om ni trodde att jag skulle sätta igång med sminkningen nu på en gång. Först ska jag kolla på ett avsnitt Gilmore Girls. Festina lente, mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

rom bygdes inte på en dag som jag brukar säga

2009-06-07 @ 14:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0