Nej, jag röstade inte på Miljöpartiet

Har hört att det ska vara bra att lista tre saker som man har gjort bra varje dag. Idag överträffar jag mig själv. Kan komma på minst sju grejer. Jag gick upp en halvtimme tidigare än vanligt, åt endast gröt till frukost och ingen jävla macka, träffade Ashtray klockan elva och tog en kaffe, gymmade i nästan en timme, vek ihop mammas träningskläder (egentligen för att mina egna skulle få plats, men ändå. god gärning som god gärning, eller hur?), plockade ur och i diskmaskinen och tvättade en maskin tvätt.

Det sistnämnda kanske egentligen inte borde få platsa på bra-listan. Tvättade en maskin med bara en klänning i. Så brukar jag göra. Pappa tycker att det är slöseri. Jag tänker att miljömedvetenhet är så 2008.

Nu behöver jag tvätta ett par strumpbyxor och en klänning. Är lite osäker på om jag vågar tvätta dessa ihop. Tror inte det va. Men lugn bara lugn, jag tänker faktiskt tvätta strumpbyxorna för hand. Kanske är miljömedvetenhet mitt kall, trots allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0