För folket

Jag har nyss förstått hur mycket förakt jag känner för "roliga vitsar". Jag skulle väl inte vilja kalla mig ett proffs inom ämnet, då det är en tung titel, men väl invigd iallafall. Spenderade hela min barndom (och tonår) hemma hos mormor läsandes Allers och Hemmets journal. Till slut gick det inte att undvika "Staffans hörna" & "Det goda skrattet". Jag läser fortfarande Allers när jag kommer dit. Och för ett tag sen slog det mig att det finns en vits som är återkommande. Återkommande genom tio jävla år. Det är inte lite. Och det är självklart den vits som jag hatar mest.
Den är nästintill makabert dålig. Helt sanslöst, faktiskt.

- Jag har både slutat dricka, röka och svära
- Jasså? Vad bra..
- Fan jag glömde ciggen på systemet!


Och det är ju egentligen inte så att det finns någon rolig vits överhuvudtaget.
Men den där är ju extrem.

Jag som alltid drömt om att få skriva recensioner i kulturdelen i tidningen. När man börjar recensera
roliga vitsar måste man nog inse att chansen är minimal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0