Abstinensbesvär

Det är konstigt det här med att jobba kväll. Även fast jag inte börjar jobba förrän klockan tre så måste jag gå upp senast nio. Liksom för att inte vara lat. Det är ingen hemma som kan se om jag faktiskt går upp klockan nio eller inte. Men om jag går upp senare känner jag mig ändå väldigt skyldig. Känner mig som en såndär 15-åring som sover till tre både lördag och söndag bara för att det går. Så, nu är jag uppe och har redan avklarat massvis med sysslor. Ätit frulle, plockat ur och i diskmaskinen och duschat. Och rensat upp lite i mitt rum. Då kommer vi till problemet. Vad ska jag göra nu då? Jag har snart läst alla bloggar. Jag har ingen lust att gå ner på stan för att shoppa då jag ändå inte har råd, ejenklien. Så nu är jag körd. Ska sitta här tills klockan två. Då ska jag gå och fixa ett nytt passerkort. Ska ta foto och så. Kan ju ägna mig åt att fixa den perfekta sminkningen iochförsig. Men..till klockan två? Det är två och en halv timme. Hade jag varit Oprah hade det varit snålt om tid. Men nu är jag ju inte det. Så varför ens spekulera?


Och ja, egentligen vill jag ju kolla på Gilmore girls, det vet ni. Men jag känner att det börjar bli sjukligt. Inte normalt att kolla minst tre avsnitt om dagen. Måste sluta. Jag får hålla mig tills ikväll helt enkelt. Snacka om abstinensbesvär. Kommer börja hetsäta snart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0