Måndagsbakfyllan - den enda sanna bakfyllan

Drack alldeles för mycket igår, sov alldeles för lite inatt.
Vandrade Uppsalas tomma gator hem vid halv nio-tiden imorse.
Folk var på väg till jobbet. Jag kände mig som en hora med ett ögonbryn.
För det var precis vad jag hade. Ett ögonbryn.  Det blir så för mig ibland eftersom jag målar dem.
Ibland vill det ena försvinna när man sover. Obehagligt.

Jag tog en dusch när jag kom hem för att piggna till. Tänkte "Här ska bannemig pluggas".
Somnade nästan i duschen, vaknade till, klädde på mig och däckade på sängen. Men inte utan planering.
Ställde först klockan på 10.15. Snoozade sedan till klockan elva.
Häftade ihop föreläsningsanteckningar det första jag gjorde.
Åt choklad och skorpor till frukost.
Nu mår jag jävligt illa. Jag har nu stirrat på mina böcker i en timme. Men det händer liksom ingenting.
Men man ska utmana sig själv här i livet. Man ska kämpa för det man vill ha.
Därför gör vi såhär: Om jag läser ett kapitel och dessutom stryker under viktiga saker, då får jag sova i en timme.
Deal? Ja, skitbra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0