Det blå skåpet + skit = sant

Mina ögon tåras just nu till fullo. Och inte för att jag är ledsen, nej snarare tvärtom.
Hittade nämligen en video på min mobil. Inte vilken video som helst - en video från en middag hemma hos mormor och morfar för några veckor sen. Pappa och morfar sitter och diskuterar under the influence. För er oinvigda - alltså efter några öl. Det är skränigt och de pladdras på om p-böter och lapplisor. Sedan blir det helt plötsligt lite tyst. Morfar viskar något ohörbart. Pappa tar i med sin dovaste stämma och sluddrar fram "Men hörru Jontan, har man skitit i det blå skåpet så har man va". Jag kan knappt skriva detta för att jag är så fnittrig. Vill liksom inte sitta och asgarva här för mig själv. MEN att skita i det blå skåpet, är inte det det bästa uttrycket ni har hört? Vem kom på det? När? Varför är skåpet blått? Inte så att jag inte har hört det förut, men det är inte förrän nu jag har upptäckt dess storhet.
Så jävla bra.
Dör. nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0