Aftonbladet?

Jag har tänkt på en sak. Vad fan är grejen med aftonbladet.se?
Alla hatar den sajten, eller påstår sig läsa den "med en nypa salt" alternativt tidsfördriv.
Och jag har försökt. Varje gång på jobbet när jag har Facebookat till den yttersta gränsen och läst
alla bloggar jag känner till, då går jag in på aftonbladet. Bara för att jag ser och hör att alla andra gör det
någon gång om dagen. Jag möts av något rörigt och osammanhängande. Den största nyheten är alltid överdriven och handlar oftast om barn eller kvinnor. Sånt säljer, vet ni. För att hitta den artikel jag egentligen är ute efter måste jag gräva mig igenom någon sorts djungel av videoklipp och reklam. Och det jag etar efter finns så klart inte.
Jag försöker inte säga att jag skulle vara för intellektuellt bevandrad (för så pretentiös är jag inte) för att läsa skvaller och skräckhistorier om bröstförstoringar, men varför just aftonbladet? Till synes smarta människor förespråkar den där sajten. Alex Schulman i egen hög person tillochmed skriver i deras tidning. Jag vill bara förstå v-a-r-f-ö-r?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0