Bakfylla of doom

Det är otroligt vad gratis alkohol kan göra med kroppen.
Jag känner mig förlamad. Och frusen fast varm. Kankse snarare förjävligt än otroligt.

Och varför skriver jag? Egentligen? Vet inte alls. Jag tror att alla som har en blogg intalar sig själva
att de skriver för sin egen skull, att det fungerar som en dagbok. Det är en ganska skön jantelags-förklaring. Men vi vet ju att det finns en annan bakomliggande faktor. Man vill synas. Man vill ta plats. Och så vill man kanske boosta sitt ego lite. Även om det är en mindre smickrande förklaring så måste vi erkänna den. Det är som med samerna. Man pratar inte gärna om dem, vill intala sig att det bara är ett låtsasfolk - men de finns ju där uppe någonstans, egentligen.
(Fråga: Varför har jag fått dille på asdåliga liknelser? Skjut mig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0