Att boka eller inte?

Nästa helg ska jag åka till Stockholm. Uppleva storstaden och sådär. Eller faktiskt inte. Ska mest hänga i Täby. Men vi har väl alla en liten förkärlek till förorter där alla har gula villor med pool och studsmatta. Det är någonting speciellt med det. Jag minns när min kusin (som jag ska besöka) fick en såndär studsmatta. Det var så jävla enastående. Det var som att vara på Fyrishov, fast hemma hos någon. Här i Uppsala dök studsmattorna upp två år senare. Är inte det lite läskigt hur efter vi är? Vi kan ju tillochmed fortfarande betala med kontanter på bussen. Vi är egentligen precis som Borås (eller liknande skitstad), men bara för att vi har ett universitet så känner vi oss bättre. Fast vi har ju Carl von Linné, Afasi och Veronica Maggio också. Det måste väl räknas ändå?

Nu funderar jag på om jag ska boka tågbiljett till Stockholm redan nu. Eller är det töntigt? Man kanske bara förbokar när man ska åka långresor? Jag vet inte alls. Jag lämnar inte den här stan så ofta. Gillar att klaga på den, men har ändå svårt att komma härifrån. Mycket snack och lite verkstad med andra ord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0